Sunday, June 27, 2010

Winendine follower

Eftersom jag ska bli arbetslös inom kort (jag föredrar uttrycket lyxhustru) så måste jag ha nåt att fördriva tiden med. Och eftersom min teamleader (före detta teamleader inom kort) har startat den fantastiska matbloggen winendine så tänkte jag försöka mig på några av recepten där. Tankarna går ju onekligen till Julie&Julia men jag hoppas att jag inte ska bli lika neurotiskt osympatisk som den bloggande tjejen där.

Nåja, en sån här slö-söndag efter midsommar startade jag med zuccini-soppa sent en söndagkväll. Jag gillar ju soppor och denna verkade enkel. Tyvärr stod det inga mått på ingredienserna och det försvårar ju alltid saker. Är heller inte riktigt säker på vad silverlök är. Vågade inte fråga personalen på ICA som var trötta och mest ville att kunderna skulle gå hem fem minuter innan stängningsdags. Köpte dessa.

Var det rätt?
Annars är det ju rätt stright on. Hacka lök, fräsa lite, koka lite, mixa lite, krydda lite, hur enkelt som helst egentligen. Här ser ni mitt resultat, och då kanske jag inte har "god olivolja" utan mer zetas vanliga.

Smaken var en smula medioker fram till att parmesanen kom i, vilket jag hade rikligt av och det lyfte. Jag tog tre portioner!

3 comments:

  1. Ser ju riktigt gott ut. Men det verkar som att du köpt buntlök, silver lök ser ut som en vanlig gullök fast med vitt skal.

    ReplyDelete
  2. Det där med lök är inte lätt ;)

    Trevligt att du använder recepten.

    ReplyDelete
  3. Det kommer mera! Nästa gång blir det rabarberkompott (om jag får tag på rabarber). Stay tuned!

    ReplyDelete